تابستان ، فرصت یا تهدید؟

دوشنبه 27 بهمن 1399 مقاله

آیا میخواهید از رقبا جلو بزنید؟ پس وقتی که بقیه استراحت میکنن تو ادامه بده! درس خواندن در تابستان باعث میشه در سال تحصیلی انگیزه بیشتری داشته باشی و استرس کمتری تجربه کنی!!!!

تابستان برای داوطلبان کنکور دوران سبقت گرفتن از رقبا است .باید بدانید که درس خواندن در تابستان باعث می شود که در سال تحصیلی انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن داشته باشید و استرس کمتری هم تجربه کنید!

درس خواندن در تابستان بستگی به هدف دانش آموز دارد. مثلا دانش آموزی که هدفش رتبه خوب در کنکور نیست و دوست دارد مستقیم وارد بازار کار شود،درس خواندن در تابستان به او توصیه نمی شود و در عوض کارآموزی توصیه میشود! چون درس خواندن در زندگی او در اولویت اول نیست و درس خوانن در تابستان باعث ضرر کردن او می شود!
ولی درس خواندن در تابستان برای دانش آموزی که اولویت اولش آزمون نمونه دولتی یا تیزهوشان است یا میخواهد سال های بعد در کنکور رتبه خوبی بیارود،باید از تابستان خوب استفاده کند و با درس خواندن در تابستان خود را از رقبا جلو بیاندازد.

فشار ممنوع:

حتما فکر میکنید که توی تابستون هم باید مثل بقیه ی سال درس بخوانید! ولی سخت در اشتباهید!!! بهتر است که در تابستان کم ولی مداوم درس بخوانید تا مغزتان آمادگی اش از دست ندهد!!!

چه پایه ای بخونیم؟

اینکه چی بخوانید بستگی به خودتان و اینکه در چه پایه ای بیشتر احساس ضعف می کنید ،دارد ولی توصیه میکنم که دهمی ها "حداقل" کتاب های دهم را پیش خوانی بکنند!

یازدهمی ها هم اگر دهم را خوب یاد گرفته اند یازدهم را شروع کنند و عمیق یاد بگیرند اگر هم که نه بهتر است روی روی دروسی از دهم که ضعف دارند وقت بگذارند! البته میشه جوری برنامه ریزی کرد که هم دهم رابخوانید و هم یازدهم را

دوازدهمی ها هم که بهتره روی سال تحصیلی پیش رو تمرکز کنند چون مطمئنا توی سال تحصیلی با توجه به آزمون های آزمایشی که میدهند ، دروس پایه را مرور می کنند!

چه درسی ؟

اگر کتاب "قورباغه ات را قورت بده" خونده باشین.. جواب این سوال رو میدونین: همیشه اول کار سخت!

سعی کنید از درسی که برایتان سخت تر هست شروع کنید.اینجوری اون درس به نقطه قوت شما تبدیل می شود!

تفریح فراموش نشه:

هرگز طوری برنامه ریزی نکنید که هیچ گونه تفریحی در برنامه شما جای نداشته باشد! مغز هم نیاز به استراحت داره...و به این توجه کنید که شما در سال تحصیلی بعدی نیاز زیادی به مغزتان خواهید داشت :)